اولین مرجع جنگ قبایل
اولین مرجع جنگ قبایل

اولین مرجع جنگ قبایل

محمد حسین

اشتباهات رایج درباره ی نیروهای کلن کسل


اشتباهات رایج درباره ی نیروهای کلن کسل
اشتباهات رایج درباره ی نیروهای کلن کسل

خطا های متداول در مورد خالی کردن و کشتن سربازان کلن کسل دشمن:

در ابتدا سه اشتباه رایج رو بررسی میکنیم و نکته های بیشتر بعد از توضیح سه نکته داده خواهد شد: 

۱٫ اشتباه اول:
هیچ وقت از سرباز های کلن کسل خودتون برای کشتن سرباز های کلن کسل حریف استفاده نکنید. اینکار باعث ایجاد دردسر میشه، مخصوصا در کلن وار. دلیل: سربازای کلن کسل شما وقتی پیاده میشن، یکی یکی خارج میشن و بدتر اینکه همه از یک نقطه خارج میشن. به طور خاص دراگون یا ویزارد های دشمن بسیار ساده و با یک اتک همه رو می کشن (به دلیل داشتن Splash Damage). شما نمیتونید پیاده شدن (ترتیب، سرعت و مکان) سرباز های کلن کسلتون رو کنترل کنید، پس برای خالی کردن کلن کسل دشمن ازشون استفاده نکنید. مثلا بجای این که در کلن کسلتون آرچر و ویزارد برای مقابله با سربازای دشمن ببرید، میتونید هوگ ببرید و با این ترکیب خیلی راحت تر بجنگید. در ضمن پخش کردن سربازا اثر Splash Damage رو کاهش میده.

۲٫ اشتباه دوم:
هرگز از قهرمان ها برای کشتن سرباز های داخل کلن کسل دشمن استفاده نکنید، مگر اینکه تمام سربازای دیگه رو از دست داده باشید. برای پیشگیری، به مقدار کافی سرباز مناسب همراه ببرید. استفاده از آرچر کویین اگر عاقلانه و با زیرکی انجام بشه و اونو در فاصله ی مناسب قرار بدید طوری که دشمن باهاش درگیری پیدا نکنه، مشکلی نداره. اما استفاده از بربرین کینگ کاملا اشتباهه. دلیل: قهرمان ها سرعت حمله ی پایین، قدرت حمله ی بالا (بالاتر از حدی که برای کشتن سرباز نیاز باشه) دارند و سطح سلامتی اون ها طوریه که اونا رو به هدف عالی برای آرچر ها و ویزارد های دشمن تبدیل میکنه. استفاده از قهرمان ها برای این منظور نتیجه ای جز از دست دادن دو تا از مهمترین نیرو ها در بازی نداره، در حالی که این وظیفه به عهده ی آرچر ها و بربرین ها و ویزارد ها هست.

چند نکته ی جالب و مهم:
هر حمله ی ویزارد لول ۶، ۲۷۰ آسیب ایجاد میکنه. یک آرچر سطح سلامتی ۴۴ داره. اگر از قهرمان برای مبارزه با ویزارد حریف استفاده کنید، به ویزارد دشمن اجازه دادید که حداکثر آسیب ممکن رو (یعنی ۲۷۰) روی قهرمان استفاده کنه. اما اگر بجای قهرمان از آرچر استفاده کنید، حداکثر آسیبی که از دشمن میبینید ۴۴ خواهد بود ( یعنی عملا تفاوت آسیب بین ۲۷۰ و ۴۴ رو از دشمن گرفتید و بی اثر کردید چون آرچر بیشتر از جونش که آسیب نمیبینه!) و علاوه بر اون آرچر رو میتونید با تعداد بالاتر به حالت محاصره استفاده کنید. در این بازی وقتی یک سرباز یک هدف رو نابود میکنه و میخواد هدف بعدی رو بزنه، یک تاخیر ایجاد میکنه. پس اگر ویزارد دشمن یک آرچر شما رو کشت، برای اینکه برگرده و آرچر بعدی رو بزنه کلی زمان هدر میده و در نتیجه ی همین تاخیر با تیر بقیه ی آرچر ها میمیره. (نتیجه این که آچر خیلی بهتره!). ویزار ها هر ۱٫۵ ثانیه یک بار حمله میکنند، اما تا حالا دقت کردید که چقدر بیشتر از ۱٫۵ ثانیه طول میکشه وقتی هدفشونو عوض میکنند؟ البته این نکته در مورد تمام نیرو ها صادقه، حتی توپ ها. توپ ها که بخاطر سرعت عمل در حمله معروفند، باز هم برای تعویض هدف زمان صرف میکنند. وقتی هدف اول توپ ها نابود شد و خواستند که به هدف دوم شلیک کنند، امکان داره که هدف دوم قبل از شلیک بمیره و برن سراغ سومی و در همون حین سومی هم بمیره و… ببینید که توپ ها چند ثانیه بدون شلیک کردن و سردرگم میچرخند. حالا فرض کنیم بجای سربازای ضعیف از قهرمان استفاده بشه. در این حالت توپ دشمن با حداکثر تمرکز و کارایی بیشترین آسیب ممکن رو به شما میزنه. یک بربرین کینگ لول ۵ در هر حمله ۲۱۰ آسیب وارد میکنه (البته بدون مشت آهنین). یک ویزارد لول ۶، سطح سلامت ۱۶۴ داره. پس نتیجه ی کلی این که بهتره از قهرمان با این قدرت بالا علیه ساختمان ها استفاده بشه نه سربازا.

اشتباه سوم:
فکر میکنید که کلن کسل دشمن رو خالی کردید؟ آیا با دیدن چند آرچر و ویزارد میشه نتیجه گرفت که کلن کسل حریف خالی شده؟ میدونید که اگر حتی یک ویزارد دشمن داخل باقی بمونه و بعد از پیاده کردن سرباز ها بیرون بیاد، میتونه نتیجه ی جنگو به ضرر شما تموم کنه. راه پیشگیری: خوشبختانه در کلن وار، شما زمان کافی برای چک کردن لول کلن کسل حریف از روی ظاهر دارید و میتونید بگید که گنجایش اون چقدره. همیشه فرض رو بر پر بودن کامل کلن کسل بذارید. بعد از حمله با شمردن سربازای خارج شده میشه حدس زد که کاملا خالی شده یا نه. اگر حوصله ی اینکارو ندارید، سرباز کافی با خودتون ببرید و با پیاده کردن اون ها از خالی شدن کلن کسل مطمئن بشید.
نکته: سرباز های داخل کلن کسل به ترتیب سلسله مراتب در باراکس خارج میشن. یعنی اول بربرین ها، بعد آرچر ها، بعد گابلین ها و… . نیرو های دارک هم بعد از نیرو های معمولی خارج میشن و اون ها هم به ترتیب بیرون میان.

 

چند نکته ی جانبی:

۱٫ بیس ها انواع زیادی دارند که در این مطلب نمیشه با جزئیتا همه رو بررسی کرد. خلاصه این که برای خالی کردن کلن کسل حریف نیرو ها رو در مکانی در محدوده ی فعال سازی خروج سرباز ها قرار بدید که مطمئن باشید تله وجود نداره.
۲٫ در حالت عادی نیرو ها به صورت پراکنده و با حالت محاصره برای کشتن نیرو های خارج شده پیاده میشن (به دلیل وجود Splash Damage) و از چند بربر برای سرگرم کردن نیروها و از آرچر و ویزارد برای نابود کردن اونها استفاده میشه.
۳٫ استفاده از بالن برای کشتن سربازان کلن کسل حریف روش جالبیه. دلیلش هم اینه که بعد از نابود شدن به زمین می افته و با برخورد به زمین Splash Damage ایجاد میکنه (Splash Damage پس از برخورد: بالن لول ۴: ۷۲، بالن لول ۵: ۱۰۸، بالن لول ۶: ۱۶۲) پس اگر حریف تعداد زیادی نیرو با سطح سلامت کم داشته باشه (مثلا ۲۰ تا آرچر، یا ویزارد لول پایین یا بربر یا ویچ)، میشه با جمع کردن اون ها در یک نقطه و استفاده از فقط یک بالن همه رو نابود کرد. چون آرچر ها بالن رو میزنن و بالن روی سرشون سقوط میکنه و همه کشته میشن. توصیه میشه قبل از استفاده از این روش در کلن وار، حتما قبلش تمرین کنید چون این ترفند مقداری تمرین میخواد تا بشه بهش عادت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.