اولین مرجع جنگ قبایل
اولین مرجع جنگ قبایل

اولین مرجع جنگ قبایل

محمد حسین

جلوگیری از بن شدن در بازی:


جلوگیری از بن شدن در بازی:

اخیرا سوپرسل قوانین محکم تری برای افراد سواستفاده گر و رفتار های نادرست در بازی وضع کرده است.
حتما تا به حال خودتون درگیر این موضوع شدید، یا حداقل به افراد زیادی برخورد کردید که دسترسیشون به بازی برای مدتی یا به صورت دائمی قطع شده.

در ابتدا اصطلاح جدید در این مطلب رو توضیح میدم.
بن شدن- مسدود سازی-(Ban): عدم توانایی در وارد شدن به بازی و قطع دسترسی از بازی به علت تخلف که توسط شرکت سازنده اعمال میشه.

نکته ی اصلی و مهمترین قسمت در بازی اینه:

به عنوان یک بازیکن، دقیقا باید کارهایی که منجر به مسدود سازی اکانت شما میشه را بدونید. در هر صورت، سوپرسل قوانین استفاده از بازی رو در بخش تنظیمات بازی – شرایط استفاده از خدمات – ارائه کرده و بازی کردن، این معنی رو میده که شما اونارو خوندید و قبول کردید (البته مطمئنم که هیچکس نمیخونه! بنابراین خلاصه ای از قسمتای مهمشو در این مطلب خدمتتون عرض میکنیم) اگر هرکدوم از قوانین نقض بشن، سوپر سل حق داره که بدون اخطار، حساب کاربری شما رو مسدود یا حذف کنه. بدترین بهانه بعد از بن شدن برای شرکت سازنده، این هست که بگید حواستون نبوده که تخلف کردید یا از قوانین بی اطلاع بودید.

امیدوارم زیاد نگران نشده باشید چون هر کمپانی برای حفظ کابرانش زیاد سخت گیری نمیکنه پس اگر درست بازی میکنید، نیازی به نگرانی نیست.  


خب بریم سر اصل مطلب:

انواع بن شدن در کلش آف کلنز:

در بازی سه نوع بن شدن وجود داره:
۱- بن شدن از چت جهانی (Global Chat):

Clash-of-Clans-banned-global-chat
این مورد بسیار فراگیره و دلیلش هم این هست که فیلتر کلمه ای سوپرسل، هنوز با تمام زبان ها کاملا هماهنگ نیست. امکان داره شما کلمه ای رو تایپ کنید که در زبان خودتون معنی بدی نداشته باشه اما همین کلمه در یکی از زیر شاخه های زبان سومالیایی حرف بدی محسوب بشه و به همین راحتی توسط فیلتر اتوماتیک سوپرسل متخلف شناخته بشید. (این مشکل بیشتر متوجه دوستانی هست که فینگلیش تایپ میکنن و گاهی کلماتشون در زبان های دیگه معنی بدی میده. یا مثلا کلمات فارسی که در عربی معنی بدی میده و برعکس.)
همچنین اگر توسط ۷ بازیکن یا بیشتر گزارش بشید (یعنی در چت جهانی، روی اسم شما کلیک کنند و Report رو بزنند) از چت جهانی بن میشید. متاسفانه تعداد زیادی بازیکن بیکار و علاف وجود دارند که برای تفریح، همه رو ریپورت میکنند! سعی کنید بهانه دست این افراد ندید و تا حد امکان اصلا در گلوبال پیام ندید.

اگر از چت جهانی بن شدیم چه کنیم؟
خوشبختانه این مشکل بزرگی نیست و پس از مدتی به طور خودکار، چت جهانی فعال میشه. توجه کنید که اگر این بن، چند بار تکرار بشه، احتمال مسدودی دائمی اکانت وجود داره. بیشترین دردسر متوجه افرادی هست که در گلوبال حرف های زشت میزنند.


۲- بن شدن موقت از بازی:

Clash-of-Clans-banned

عوامل مختلفی میتونن منجر به این نوع مسدودیت بشن:

۱) مپ یا چیدمان توهین آمیز یا رکیک:
از ایجاد چیدمان هایی که به صورت شکل های نامناسب یا حرف های زشت هستند خودداری کنید. (مثلا کسانی که با دیوارهاشون نوشته درست میکنند و به کسانی که بهشون اتک میدن توهین میکنن) شاید هدف شما شوخی باشه، اما سوپرسل قوانین سختی داره تا محیط بازی برای کاربران خردسال، فرهنگ ها، ملیت ها و ادیان مختلف امن باشه. شوخی های نژادی به محض شناسایی مورد برخورد قرار میگیرند. پس همیشه به حقوق هم احترام بگذارید و خودتون رو به دردسر نندازید.

اگر به دلیل چیدمان توهین آمیز بن شدیم چه کنیم؟
در اولین فرصت بعد از زمان مسدودی وارد بازی بشید و بلافاصله چیدمان رو حذف کنید. دقت کنید که حتما حذف کنید و عوض کردن چیدمان و نگه داشتنچیدمان توهین آمیز حتی در حالت غیر فعال، باعث مسدودی مجدد به مدت بیشتر (اول دو روز- دوم یک هفته) و در صورت تکرار مسدودی دائمی خواهد شد.

۲) بن شدن به دلیل نامشخص:

این نوع بن رو فقط لیدر ها و کولیدر ها دریافت میکنند و اغلب دلیلشو نمیدونن. دلیل این مسدودی، وجود توضیحات نامناسب در بخش “درباره ی کلن” (Clan description) هست. سوپرسل چون توجهی نداره که لیدر یا کدوم کولیدر اون توضیحاتو اضافه کرده، هرکسی که اختیار تغییر اون بخشو داشته، بن میکنه. البته سوپرسل این قابلیتو داره که شخص خطاکارو شناسایی کنه اما بقیه هم به دلیل عدم مخالفت با اشتباه شخص خطاکار مجازات میشن.
لیدر و کولیدرها همیشه دقت کنن که در بخش درباره ی کلن، حرف زشتی نباشه، مخصوصا در کلن وار ها که اگر لیدر و کولیدرها بن بشن، مشکل زیادی به بار میاد.

اگر به دلیلتوضیحات نامناسب در بخش درباره ی کلن بن شدیم، چه کنیم؟
بامقامات کلن صحبت کنید تا این کار دوباره تکرار نشه. سریعا توضیحات رو عوض کنید و مقام شخص خطاکار رو تا حد Elder کاهش بدید. اگر شخص خطاکار لیدر هست، چند روزی Elder بشه و بعد از رفع دردسر، دوباره میتونه لیدر بشه.

۳) داشتن چند اکانت:
این مورد هم طبق قوانین تخلف محسوب میشه. در شرایط استفاده از خدمات سوپرسل، به روشنی بیان شده که شما فقط حق داشتن یک حساب کاربری روی هرگوشی دارید. تا به حال سوپرسل با این موضوع برخورد شدیدی نداشته اما چند مورد مسدودی گزارش شده. به هرحال بدونید که سوپرسل حق اینو داره که حساب این افرادو مسدود کنه.

۴) بازی کردن با کامپیوتر:
در کمال تعجب، متاسفانه این کار هم خلافه قانون سوپر سله.

خلاصه ی این بخش در قوانین به این صورته: استفاده از هرگونه ابزار و شبیه ساز برای بازی روی کامپیوتر – Mac یا PC– ممنوع هست و بن شدن رو به دنبال داره.
تا به حال موارد خاصی که با شبیه ساز های اندروید بازی میکردند دچار این مشکل شدند اما هنوز کاربر های نرم افزار Bluestacks گرفتار مسدودی نشدند اما از نظر قانونی خلاف محسوب میشه.
اگر روزی سوپرسل تصمیم به مسدودی بگیره، از کسی کاری برنمیاد و حق اعتراضی هم وجود نداره.

۵) استفاده از ابزار های هک:
کاملا مشخص هست و کاملا هم غیر قانونی هست. در صورت شناسایی، نتیجه ابتدا بن موقت و سپس بن دائم خواهد بود.
نرم افزار هایی که شما رو آنلاین نگه میدارند، خود به خود اتک میرن، سرچ میکنن، تله هارو نشون میدن، اتک تستی میکنن و… (برای نمونه Xmod، Autoclash، و چند نرم افزار ایرانی که به دلایلی نمیشه نام برد اما خودتون میدونید) اگر چه هک نیستند اما تقلب محسوب میشن و شاید در حال حاضر خیلی جدی باهاشون برخورد نشه، اما احتمال داره در آینده به صورت ناگهانی تمام این کاربران حذف بشن. ریسک استفاده از این نرم افزار ها به عهده ی بازیکن هست.

۶) استفاده از ارائه دهنده های ثالث جم:
یعنی خرید یا واریز جم، غیر از روش قانونی و مشخص در بازی (روش قانونی، خرید از اپل یا گوگل پلی هست که معمولا با گیفت کارت انجام میشه)
در مورد جم و هک و این مسایل، بار ها صحبت کردیم. شاید در اینجا جای درستی نباشه اما به دلیل اهمیت، دوباره تکرار میکنم:

یک- در ایران، چند سایت معتبر به صورت محدود و با پشتیبانی در زمینه فروش جم فعالیت میکنند که تعدادشون از انگشتای دست کمتره و صدها و شاید هزاران سایت دیگه تقلبی و کلاهبردار هستند. پس دقت کنید.

دو- قطعا ۹۹% افرادی که ادعای فروش جم و هک میکنند، کلاهبردارند.

سه- کسانی که ادعای خرید جم با قیمت ارزانتر رو دارند، شک نکنید کلکی در کارشون هست.

چهار- روی لینک زیر کلیک کن تا جم بده —> دروغه
این صفحه رو به اشتراک بذارید تا جم بگیرید—> دروغه
این لینکو به بیست نفر معرفی کنید تا دلار بده و باهاش جم بخرید—> دروغه
راه ساده و آسان و بی هزینه برای دریافت جم—> دروغه
جیمیل و پسوردتو بده تا واست جم بخرم—> دروغه
پیج فلان گروه رو در فلان شبکه اجتماعی، هر هفته به بیست نفر جم جایزه میده—> دروغه
نرم افزار هک کلش—> دروغه (نرم افزار هایی مثل Xmod مد هستند و حالت یک ربات دارند و هک نیستند)

در ایران این موضوع فراگیر نیست اما در خارج از کشور، اکثر گیفت کارت های آی تونز و گوگل که توسط سایت های نامعتبر و افراد بی نام ونشان ارزانتر فروخته میشن، سرقتی هستند و اگه کسی که ازش سرقت شده شکایت کنه، اکانت دریافت کننده ی پول بی برو برگرد حذف میشه.


 

۳- بن شدن دائمی و کامل:

سه دسته از بازیکنان مشمول این بخشند:
یک – بازیکنانی که بیگناهن و خلافی انجام ندادن که باید با تیم پشتیبانی تماس بگیرند و مدرک ارائه بدن.
دو – بازیکنان خطاکاری که قوانین رو نمیدونستند که بسته به نوع تخلف، احتمال کمی داره که بتونن مجازاتشونو کم کنند.
سه – بازیکنانی که کاملا از خطای خودشون آگاه بودند که هیچ بهانه ای وجود نداره براشون.
در هرصورت، انتظار یک پاسخ سریع و مثبت و رفع مسدودی رو نداشته باشید.
این نوع مسدودی بر اثر تکرار اشتباهات منجر به مسدودی موقت و یا نقض یکی از قوانین جدی هست و اگر قطعی بشه، نه تنها اکانت شما از بین میره، بلکه هر اکانت جدیدی هم که بسازید بلافاصله مسدود میشه.


 

بازیکن خوب و منصفی باشید.

فحاشی در گلوبال چیزیو حل نمیکنه.

توهین به مذهب و ملیت و نژاد دیگران فایده ای نداره.

چیدمان های نامناسب و توهین آمیز بخاطر شوخی و خنده، ارزش عواقب بعدیشو نداره.

ویژگی مشترک بازیکنان کلش اف کلنز، محبت و دوستی و اتحاد هست، پس سعی کنیم بدون تقلب و توهین و عصبانیت، با همدلی بازی کنیم و لذت ببریم.

نظرات 1 + ارسال نظر
لیدر جمعه 5 تیر 1394 ساعت 04:24

خودت گفتی ک هک و اینا وجود نداره.بعد رو سایت خودتون تبلیغش و زدین؟ عجیبه واقعااااااااا

دوست عزیز اوت هک ی برنامه جداست و هیچ ربطی به نسخه اصلی نداره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.