اولین مرجع جنگ قبایل
اولین مرجع جنگ قبایل

اولین مرجع جنگ قبایل

محمد حسین

۷ نکته مهم در مورد چینش روستا

۷ نکته در مورد چینش روستا

Unbsdfenannt-660x330

۷ نکته مهم در مورد چینش روستا

 

 

۱ – لایه بندی :

لایه بندی صحیح می تواند از ورود راحت سربازان دشمن به داخل روستای شما، در برخی نقاط جلوگیری کند. در این روش نیاید فضای خالی بین دیوار هایتان وجود داشته باشد زیرا Wall Breaker ها به دلیل داشتن آسیب انفجاری به راحتی می توانند لایه میانی خراب کنند. شما با این روش در مصرف دیوار صرفه جویی می کنید و می تواند دیوار های باقیمانده را در جاهای دیگر روستای خود استفاده کنید.

layered-walls

۲ – اتصالات :

همیشه باید بیس خود را به چند قسمت تقسیم کنیم تا نیروهای دشمن به راحتی وارد بیس نشوند. اتصال دیوار ها به ۲ شیوه ی اتصالX و اتصالT انجام می شود.

wall-junctions

در شیوه ی اتصال X، با نابودی نقطه اتصال توسط نیروهای دشمن (مثلا WallBreaker) به راحتی راه ورود به قسمت های روستای شما باز خواهد شد و این اصلا خوب نیست، پس اتصال مناسب برای چینش دیوار ها، اتصال T می باشد.

 screenshot-www clashofclans-tools com 2015-05-28 20-53-21

۳ – اهمیت جایگاه ساختمان ها :

سعی نکنید که همه ساختمان ها را نزدیک به مرکز روستا و در بین دیوار ها قرار دهید، ساختمان های مهم تر مثل مخزن ها و دفاعی های با ارزش (مثلا X-bow , Inferno و …) را به مرکز نزدیک کنید و با دیوار های قوی تر (Level بالا) از آنها محافظت کنید. همچنین ساختمان های کم اهمیت مثل Barracks , Army Camps و … را خارج از دیوار ها و بقیه ساختمان ها را در بین این ۲ لایه قرار دهید.

۴ – ساختمان های انفجاری

ساختمان های دفاعی که بصورت انفجاری (Splash) شلیک می کنند را کنار هم و در یک نقطه قرار ندهید، زیرا به راحتی توسط طلسم صاعقه (Lightning Spell) مورد هدف قرار می گیرند، به همین دلیل آنها را بصورت منظم و قرینه بچینید، بطوریکه بُرد آنها همه جا را پوشش دهد و نقطه کور یکدیگر جبران کنند.

Clash-of-Clans-Lightning-Spell-multi-Mortar-destruction

همچنین بقیه ساختمان های دفاعی که در مرکز قرار می دهید (مثل Inferno و X-bow و …) را کمی جدا از هم قرار دهید (مراقب باشید که در بین ساختمان ها تقطه رهاسازی سرباز وجود نداشته باشد) تا توسط ۱ طلسم انجماد (Freeze Spell) متوقف نشوند.

Perfect-freeze-spell

۵ – Clan Castle در مرکز :

Clan Castle باید تاجای ممکن در مرکزی ترین جای روستا باشد تا به راحتی توسط دشمن تحریک نشود و سربازان داخل آن خارج نشوند.

Clash-of-Clans-Hog-Rider-versus-Clan-Castle

۶ – استفاده بهینه از تله ها

در بعضی قسمت های روستا ساختمان ها و دیوار ها را طوری قرار دهید تا سربازان دشمن مجبور شوند برای رسیدن به آنها از روی تله های شما عبور کنند. مثلا می توانید از استراتژی قیف استفاده کنید.

screenshot-www clashofclans-tools com 2015-05-28 20-50-38

۷ – چینش متقارن :

تمامی ساختمان های دفاعی یکسان را بصورت منظم و متقارن و در فاصله یکسان از مرکز قرار دهید این نوع چینش بهترین راه برای محافظت همزمان از کاپ و منابع است. مانند تصویر زیر:

clash-of-clans-weekly-base-analysis-part-12-layout-checkup-symmetric

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.