اولین مرجع جنگ قبایل
اولین مرجع جنگ قبایل

اولین مرجع جنگ قبایل

محمد حسین

اموزش 1

خوش اومدید

اموزش بازی از ساده تا پیشرفته


آموزش های پایه (قسمت اول)
اموزش های پایه

آموزش های پایه (قسمت اول)

آموزش های پایه (قسمت اول): اصول ساده
مقدمه: این سری شامل چند قسمت هست که در سه قسمت اول در مورد مقدمات و ویژگی های کلی بازی صحبت خواهد شد و بیشتر به درد بازیکن های تازه کار میخوره. با توجه به این که در نظرات سوال های مقدماتی زیادی رو پرسیده میشد، اول این مطالب منتشر میشه. تاکید میکنم که سه قسمت اول زیاد به کار حرفه ای ها نخواهد آمد. 

هدف از بازی:

خیلی ساده: پیشرفت کردن! چطور پیشرفت کنیم؟ با ارتقا دادن همه چیز به لول (سطح) بالاتر. از لحاظ تئوری خیلی ساده هست، اما برای پیشرفت حداکثری چند سال زمان لازمه. سبک بازی MOBA هست (Multiplayer Online Battle Arena) که در اون در مقابل بقیه ی بازیکن ها رتبه بندی میشید. دلیل حمله کردن هم همینه. شما باید حمله کنید تا هم زودتر منابع کسب کنید. به منابعی که غارت میکنید لوت (Loot) گفته میشه که باعث میشه با بیشتر کردن منبع خودتون سریعتر پیشرفت کنید و هم منابع رو از دست رقیب ها خارج کنید تا سرعت پیشرفت بقیه کمتر بشه.
شاخص خاصی برای جایگاه هر فرد وجود نداره بنابراین باید از چهار شاخص اصلی به طور همزمان برای فهمیدن جایگاه هرکس استفاده کرد:
اول- لول (Level، سطح): حتما تا به حال به خط آبی که در بالا و سمت چپ صفحه در محیط بازی قرار داره دقت کردید. خب کاربردش چیه؟ اون نوار نشون میده که چقدر مونده تا شما به سطح بعدی برسید. لول، نشانگر اینه که چه مدته شما بازی میکنید. اما راه های دیگری هم برای کسب exp (یا تجربه که باعث کسب لول میشه) وجود داره که باعث شده این عامل، شاخص اصلی برای جایگاه بازیکن به حساب نیاد. راه های کسب لول:
۱- دونیت کردن (اهدای سرباز به هم کلنی ها): به ازای هر جای خالی که پر بشه یک تجربه یا exp کسب میشه و حداکثر تا پنج نیرو در هر دفعه میشه دونیت کرد.
۲- آپگرید کردن ساختمان ها: هرچی زمانی که برای ارتقا طول میکشه بیشتر باشه، بیشتر exp میگیرید. البته برای آپگرید دیوار ها زمان لازم نیست exp نمیده.
۳- دستیابی به موفقیت ها (Achievements)
۴- حذف کردن موانع (درخت و سنگ و بوته و…)
۵- نابود کردن تون هال های دشمن
۶- رد کردن مرحله های بازی انفرادی (Single Player): که در عین حال یکی از موفقیت ها هم هست و در صورت خراب کردن تون هال اون ها exp کسب میکنید.
مساله ای که باعث میشه لول شاخص اصلی به شمار نیاد، مورد شماره یک هست. چون بعضی افراد با دونیت کردن لول کسب میکنن. برای مثال در حال حاضر، میتونید با حداکثر ظرفیت ساخت سرباز و دونیت در هر ساعت حدود exp 4100 کسب کنید. (این در بالاترین حدشه). جالبه بدونید کلن های زیادی وجود دارن که فقط برای این منظور ساخته شدن (مثلا کلن max donators). در این کلن ها هرکسی رو به داخل کلن راه میدن و به اون ها نیروهای سطح ۶ دونیت میکنن و در نتیجه هم شما سرباز میگیرید هم اونا exp کسب میکنند. البته شما حق موندن در این کلن هارو ندارید و بعد از گرفتن نیرو اگر خارج نشید کیک میشید. (در مطلب لول بالای کلش آف کلنز ایران، بازیکنان معرفی شده از این روش استفاده کرده بودن و همینطور که میدونید خیلی از بازیکنان با وجود اینکه از اونا قوی تر بودن، لول کمتری داشتن.)
دوم- لول تون هال (Town Hall Level): سطح ساختمان اصلی هست که سریعترین روش برای حدس زدن قدرته که دقیق نیست.
سوم- تعداد ساختمان هایی که حداکثر آپگرید رو نسبت به تون هال دارند: وقتی ساختمان های خودتونو ارتقا میدید، به حدی میرسید که امکان ارتقای بیشتر ندارید، مگر این که تون هال خودتونو ارتقا بدید. به شدت توصیه میشه که تا وقتی که به این سطح نرسیدید، تون هال رو آپگرید نکنید. به عمل نکردن به این قانون (داشتن تون هال با لول بالا و ساختمان های با لول پایین) راشینگ (Rushing) گفته میشه و در نظر بسیاری از افراد کار بدیه. بازی برای اینکار جریمه ای در نظر میگیره و اینه که لوت شما رو بسیار کم میکنه. این مورد برای مقایسه ی دو بازیکن در تون هال لول برابر، بهترین شاخصه.
چهارم- موفقیت ها (Achievements): که از بهترین شاخص ها هست.

کاپ و حمله:

کاپ (Trophy) معیاری هست برای اینکه شما میخواید کجا باشید. یکی از بخش های ضروری بازی غارت کردنه. اگر قصد دارید کاپ خودتون رو بالا نگه دارید، مانعی نیست اما توصیه میشه در جایگاهی باشید که بیشترین لوت رو نسبت به سطحتون کسب کنید. یعنی با حداقل هزینه برای ساخت سرباز حداکثر غارت رو داشته باشید. کاپ همچنین لیگ شما رو مشخص میکنه. در کاپ های بالای ۶۰۰، لیگ های موجود از پایین به بالا به این ترتیبه: برنز، سیلور (نقره ای)، گلد (طلا)، کریستال، مستر (حرفه ای)، چمپیون (قهرمانی). در هر لیگ سه سطح Iو II و III وجود داره که I بالاتر از همه هست. هر بازیکنان به طور خودکار با توجه به کاپ در لیگ موردنظر قرار میگیره و اگر بیش از صد کاپ از حداقل کاپ مورد نیاز هر لیگ پایین بیاد، به لیگ پایین تر سقوط میکنه. (برای مثال: لیگ کریستال III 2000 کاپ میخواد. به محض رسیدن کاپ به ۲۰۰۰ وارد لیگ کریستال III میشید اما تا وقتی که کاپ به ۱۹۰۰ نرسه به گلد I سقوط نخواهید کرد.) خیلی مهمه که به یاد داشته باشید که برد و باختتون در محدوده ی کاپ خودتون باشه چون بازیکنانی باقدرت برابر شما در همون محدوده حاضر هستند و صعود و سقوط بی مورد باعث کاهش غارت میشه. (صعود بی جا حریف هارو سخت میکنه و سقوط بی جا حریف هایی رو به شما میده که کم منبعند.)
منابع:

غیر از جم (که در بخش جداگانه میپردازیم بهش)، سه منبع اصلی در بازی وجود داره: طلا، الکسیر، دارک الکسیر. فعلا چون مطلب پایه هست فقط به دوتای اول میپردازیم. منابع به همراه کارگر ها برای ساخت و ارتقای ساختمان ها به کار میرن. معمولا طلا برای دفاع (ساخت و ارتقای ساختمان های دفاعی و دیوار ها) و الکسیر برای حمله (ساخت و ارتقای سرباز) استفاده میشه. طلا و الکسیر هردو به طور عادی با استخراج به دست میان. ارتقای معادن طلا و جمع آوری کننده های الکسیر باعث افزایش تولید این منابع میشه. با کلیک کردن روی هر کدوم از این ساختمان ها، منابع استخراج شده به مخازن اصلی انتقال پیدا میکنند. (طلا در مخزن طلا و الکسیر در مخازن الکسیر.) راه دیگر به دست آوردن این منابع حمله به سایر بازیکنان هست. این راه سریعتر هست اما نیاز به تجربه و نیرو داره. افراد بی تجربه منتظر استخراج منابع میشن، در حالی که افراد باتجربه منابع رو با حمله به دست می آورند و سریع خودشونو قوی تر میکنند.
جم (الماس سبز):

جم کمیاب ترین منبع موجود در بازی هست. به وسیله ی جم میشه در بازی هرکاری که زمان یا هزینه داره رو بلافاصله انجام داد. جم رو میشه با پول واقعی خرید و سیاست بازی هم همینه که شما رو به خرج کردن مجبور کنه. (این کار در ایران به طور عادی ممکن نیست و به جرئت میگم که ۹۹% افرادی که از شما مشخصات میخوان تا واستون بخرن، کلاه بردارن و کسایی هم که واقعا این کارو میکنن، سه برابر از شما پول میگیرن.) شما میتونید با حذف موانع یا انجام موفقیت ها جم کسب کنید. توجه کنید که جم تنها منبعیه که ساختمانی برای استخراج و نگه داری نداره و قابل غارت نیست. جم همچنین برای سرعت دادن به همه ی کارهایی که زمان نیاز دارند (مثل ساختن یا ارتقای ساختمان ها، سربازان و افشانه ها و…) استفاده میشن. جم یک منبع محدوده و همیشه پیشنهاد میشه اونو برای خرید کارگر استفاده کنید تا سرعت کلی ارتقا و پیشرفت بیشتر بشه. (نکته: ترتیب جم هایی که با حذف موانع به شما داده میشه، بدون توجه به نوع مانع، به این صورته: ۳->2->0->0->5->1->0->3->4->0->0->5->0->1->0->6->4->5->1. با حذف موانع، هفته ای ۴۴ جم به طور عادی کسب میشه.)

کارگر:

کارگر وسیله ی پیشرفت کردن در بازی هست. در ابتدای بازی به طور اجباری شما دو کارگر دارید و بقیه با خرج کردن جم تا سقف پنج کارگر قابل خرید هستند. هر چقدر ارتقا به سطح های بالاتر برسه، زمان ارتقا طولانی تر میشه بنابراین ضروری است که تعداد بیشتری کارگر برای صرفه جویی در زمان وجود داشته باشه. یکی از معیار های صبر و حوصله ی بازیکن تعداد کارگره. شخصی با چهار یا پنج کارگر، اگر جم نخریده باشه، این معنی رو میده که بازیکن چند ماهو صرف جمع کردن و ذخیره ی جم کرده. جم مورد نیاز برای گرفتن کارگر به این صورته: کارگر اول: رایگان کارگر دوم:۲۵۰ کارگر سوم:۵۰۰ کارگر چهارم:۱۰۰۰ کارگر پنجم:۲۰۰۰ جم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.