اولین مرجع جنگ قبایل
اولین مرجع جنگ قبایل

اولین مرجع جنگ قبایل

محمد حسین

ورژن جدید بازی کلش آف کلنز در راه است


ورژن جدید بازی کلش آف کلنز در راه است
ورژن-جدید-کلش-آف-کلنز

(این پست با آمدن اخبار جدید آپدیت میشود!)

 

Clash-of-Clans-christmas-2014-update

تغییرات:

اول- نگاهی داشته باشیم به چیزهایی که سوپرسل برای بازیکنان آماده کرده:

  1. ذخیره کردن (Save) چیدمان زمین اصلی و چیدمان وار در آپدیت کریسمس: یکی از بهترین آپدیت ها هست که به بازیکن ها شانس ایجاد چیدمان فارمینگ و کاپ رو میده و میتونید با اون چیدمان های مختلف وار رو سریعتر پیاده کنید.
  2. عوض کردن سریع و آسان بین چیدمان های ذخیره شده: امکان تغییر نقشه با یک کلیک در آپدیت جدید موجود هست.
  3. ذخیره کردن چیدمان های ناتمام: حتما تا به حال پیش اومده که در بین چیدن یک نقشه مجبور به خروج باشید و بازی اجازه ی ذخیری ی نقشه رو نمیده چون تمام ساختمان ها گذاشته نشدن. در این آپدیت  امکان ذخیره موقت وجود داره.

Clash-of-Clans-multiple-layouts-settings-ingame

 

دوم- “اگر درخت های جادویی رو دیدید، بلافاصله اونارو قطع نکنید، آیا اون ها هدیه تولید میکنند؟”

این جمله توسط سوپرسل برای توصیف این آپدیت اعلام شد. سال قبل، بازیکنان با قطع هر درخت ۷۵۰۰۰ طلا کسب میکردند (که البته هزینه ی لازم برای قطع درخت ۲۵۰۰۰ طلا بود) اما به نظر میرسه که این بار درخت ها بدون قطع شدن هدیه تولید میکنند (مثل Tomdstone که هرکدوم ۵۰۰۰ الکسیر هدیه میده)

توجه کنید که قطع کردن درخت کریسمس به زمان یا کارگر نیازی نداره.

سوم- در آپدیت نهم دسامبر، برای همه ی بازیکنان و مخصوصا افراد با تون هال لول ۸ به بالا اتفاقاتی قراره بیفته که یکی یکی بررسی میکنیم:

  • افزایش دسترسی به دارک الکسیر در سطح های متوسط در دهکده ها و جنگ ها در تون هال های لول ۷ و ۸
  • کسب بیشتر الکسیر در جنگ ها برای سطح های متوسط در تون هال های لول ۷ و ۸ و ۹
  • افزایش طلا و الکسیر موجود در سطح های بالا در دهکده ها و جنگ ها در تون هال های لول ۸ و ۹ و ۱۰

کارهایی که برای رسیدن به این هدف انجام شده:

 

۱- ارتقای دیوار ها با الکسیر از این به بعد فقط در دیوار های سطح ۹ به بالا انجام خواهد شد:

متن اعلام شده توسط سوپرسل: “ارتقای دیوار ها با الکسیر برای بازیکنان میان رده روش بسیار مناسب و ساده ای برای خرج کردن الکسیر اضافه بود. اما این روش بیشتر برای بازیکنانی که اغلب غیرفعال هستند (به دلیل جمع شدن مقدار زیاد الکسیر) مناسب بود و بازیکنانی که مرتبا حمله میکردند زیاد از این بابت سودی نمیبردن. هدف اصلی ما از ارتقای دیوار ها با الکسیر همیشه این بوده که گزینه های بیشتری برای بازیکنانی که دیوار ها رو ارتقا میدن وجود داشته باشه. پس افزایش دادن لول ارتقای دیوار ها با الکسیر (که از سطح ۹ به بالا امکان پذیره) به ما کمک خواهد کرد که این گزینه رو برای ارتقای پرخرج ترین دیوار ها استفاده کنیم، درحالی که الکسیر های کسب شده در هر حمله برای بازیکنان سطح میانی افزایش داده شده. توجه کنید که افزایش دادن لول برای این ویژگی، تنها تغییر در ارتقای دیوار ها بوده و طلا (یا الکسیر) که برای ارتقا لازم بوده تغییری نخواهد کرد.”

این عمل بسیار منطقی به نظر میرسه و نه تنها خیال بازیکنانی که بیشتر حمله میکنند رو راحت کرده، همچنین روند ارتقای دیوار ها رو منطقی تر کرده. چون دیوار های سطح ۸ از زمان معرفی ارتقای دیوار ها با الکسیر خیلی گسترش پیدا کردند و حمله ها سخت تر شد.

 

۲- سطح دوازدهم معادن طلا و جمع آوری کننده های الکسیر اضافه شده که از تون هال لول ۸ به بالاقابل ارتقا هست:

متن اعلام شده توسط سوپرسل: “همزمان با بهتر شدن دسترسی به الکسیر و دارک الکسیر در رده های میانی، تمام بازیکنان رده بالا هم در زمینه ی طلا و الکسیر و دارک الکسیرارتقا دریافت میکنن که سطح دوازدهم خواهد بود. یعنی تولید بیشتر منابع در اوقات خارج شدن از بازی و پتانسیل بالاتر برای کسب منابع در هر حمله. جمع آوری کننده های جدید از قدرت تولید، گنجایش و استقامت بیشتری برخوردارند.”

تا اینجای کار ما هنوز میزان تولید اون هارو نمیدونیم اما حدس میزنیم که حدود ۵۰۰ تا در هر ساعت باشه. یعنی میتونید با ارتقا همه ی معادن و جمع آوری کننده ها ۱۷% بیشتر استخراج کنید. برای مثال، با ارتقای کامل میشه حدودا روزی ۸۴۰۰۰ طلا و الکسیر بیشتر به دست آورد.احتمالا نکته ی اصلی در مورد افزایش منابع همین مورده.

تغییرات ظاهری هم از روی عکس های منتشر شده به این صورته که چرخ دنده های طلایی روی معدن طلا قرار میگیرند و الکسیر کالکتور هم دارای لوله های اضافی در بالای خود خواهد شد. تغییرات ظاهری زیاد نیست اما قابل تشخیص است.

۳- اولین دارک الکسیر دریل که قبلا در تون هال لول ۸ قابل ساختن بود، حالا قابل ساخت در تون هال لول ۷ هست  دومین دارک الکسیر دریل که قبلا در تون هال لول ۹ قابل ساختن بود، حالا قابل ساخت در تون هال لول ۸ هست:

متن اعلام شده توسط سوپرسل: “یکی از مسایل گمراه کننده برای بازیکنان تون هال لول ۷ این بود که مخزن دارک الکسیر وجود داره اما وسیله ای برای استخراج اون وجود نداره. این موضوع باعث شده که نه تنها در این سطح پیدا کردن دارک الکسیر به شدت سخت باشه، بلکه دارک الکسیر غارت شده از حریف ها با همین سطح هم مقدار کمی باشه.

کمبود دارک الکسیر در تون هال لول ۷، باعث ایجاد چالش ساخت بربرین کینگ میشد چون تنها چیزی بود که میشد برای اون دارک الکسیر خرج کرد. اما امروز، ساختن سرباز های دارک، ارتقای اون ها و ارتقای قهرمانان (مثلا رسوندن بربرین کینگ به سطح پنج برای گرفتن قابلیت مشت آهنین) فعالیت های مصرف کننده ی دارک الکسیر هستند.

برای بیشتر شدن دسترسی به دارک الکسیر در تون هال لول ۷، ساخت اولین دارک الکسیر دریل، همزمان با ساختن اولین مخزن و سربازخانه دارک، امکان پذیر خواهد بود. البته باید توجه داشت که از دارک الکسیر دریل ها به خوبی محافظت بشه چون بدون شک طمع بسیاری از بازیکنان اونا رو به سمت زمین ها جذب خواهد کرد.”

خبر بسیار خوبی هست و مسلما تعداد بازیکنانی که با اسپل رعد و برق فقط برای دارک الکسیر حمله میکردند رو کم میکنه.

 

۴-  ظرفیت مخزن کوچک روی دارک الکسیر دریل ها در تمام سطح ها افزایش پیدا کرده:

متن اعلام شده توسط سوپرسل: ” در این زمان، مثل بازیکنان دارای تون هال لول ۷، بازیکنان دارای تون هال لول ۸ نیز بیشتر از هر زمان دیگری به دارک الکسیر نیاز دارند. ارتقای بربرین کینگ به سطوح بالاتر همزمان با ساخت سرباز جدید و کارآمد و گران قیمت گالم و ارتقا دادن اون نیاز به دارک الکسیر رو تشدید میکنه. انتقال دادن ساخت دارک الکسیر دریل دوم به تون هال لول ۸، در پاسخ به نیاز شدید به دارک الکسیر در این سطح انجام شده و همچنین پتانسیل غارت دارک الکسیر رو در این سطح بالا برده.

ظرفیت منبع کوچک روی دارک الکسیر دریل هم بعد از آپدیت در تمام سطح ها افزایش خواهد یافت. یعنی دارک الکسیر دریل ها مثل قبل به دلیل پر شدن منبع دست از کار نمیکشند. توجه کنید که میزان تولید دارک الکسیر و آخرین درجه ی ارتقای دارک الکسیر دریل ها در هر تون هال لول تغییری نخواهد کرد-فقط دارک الکسیر دریل ها قادر خواهند بود مقدار بیشتری از منبع رو در خودشون جا بدن.”

به نظر میرسه که بالاخره مجبور نیستیم تند تند دارک الکسیر دریل هارو خالی کنیم. با توجه به این که اکثر بازیکنان فعال و اصلی بازی در تون هال لول ۸ هستند، باید شاهد انقلابی در سبک بازی و روش حمله ها باشیم.

۵- چیزهایی که تغییر نکردن: حداکثر لول دارک الکسیر دریل که در تون هال های لول ۷ و ۸ ، ۳ هست و در تون هال های لول ۹ و ۱۰، ۶ هست.

 

چهارم- همه با پخش زنده ی حمله ها در کلن وار ها آشنایی دارن. اما این بار، اگر در حین حمله شدن به دهکده ی خودتون وارد بازی بشید، بجای شمارش معکوسی که قبلا برای ورود به بازی مشاهده میکردید، میتونید حمله شدن به دهکدتونو به صورت زنده تماشا کنید.

 

 پنجم- دوبرابر  شدن سرعت حمله ی آرچر تاور ها در عین ثابت ماندن قدرت حمله (DPS یا آسیب بر ثانیه):

در ماه های اخیر، آمار حمله های بارچینگ (بارچ=بربر+آرچر) به شدت زیاد شده بود. در واقع میشد گفت که با این استراتژی حمله، حتی بازیکنی با تون هال لول ۳ میتونست خودشو به لیگ Champion  برسونه. بنابراین سوپر سل به این فکر افتاد که برای مقبله یه کاری بکنه. با این ترفند، آرچر تاور ها در برابر حملات بارچینگ و مینیون ها بهتر دفاع خواهند کرد. با افزایش مقاومت بعضی ساختمان ها و این تغییر، بارچینگ سخت تر خواهد شد و این استراتژی از پرکاربرد ترین نوع حمله در بازی به روشی برای فارمینگ در حوالی لیگ کریستال III تبدیل میشه. (توضیح بیشتر: افزایش سرعت تیراندازی به معنای افزایش قدرت حمله نیست. مثال: اگر به فرض قبلا در هر دوثانیه دو تیر همزمان شلیک میشده، الان در هر ثانیه یک تیر شلیک میشه.) در واقع آرچر تاور میتونه حالا اهداف ضعیف (آرچر، بربر، مینیون) رو زودتر از بین ببره. تقریبا میشه گفت سرعت تیر اندازی با این آپدیت به نصف سرعت تیر اندازی X-Bow رسیده.

 

ششم- قرار شده که لول سرباز ها با عدد نشون داده بشه:

اینکار تا به حال با ستاره های صورتی زیر عکس نیرو ها نشون داده میشد. اینکار به دلیل در مشکل شمارش ستاره ها در لول های بالا و احتمالا با آمدن لول های ۷، جا برای ستاره جدید نبوده.

Clash-of-Clans-Christmas-Update-2014-changes-troop-level (1)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.