نقشه های برتر برای ساختمان اصلی سطح ۸ (TownHall lvl8) –
(برای مشاهده ی تصاویر در اندازه و کیفیت خوب، روی آن کلیک کنید)
آیا تا به حال فکر کرده اید که امتیاز کلن (Total Points) چگونه محاسبه می شود؟
Total Points به صورت زیر محاسبه می شود.
طبق این روند درمیابیم که کاپ ۱۰ نفر اول عمده قدرت کلن را تایین می کنند، پس نگران افراد ضعیف کلن که دارای کاپ پایینی هستند نباشند، زیرا آنها تاثیر زیادی در Total Points ندارد (۳ تا ۱۰%).
برای مثال Total Points کلن زیر را محاسبه می کنیم
مجموع کاپ نفر اول تا دهم برابر ۱۳,۹۳۳ می باشد که ۵۰% آن معادل ۶,۹۶۶٫۵ است.
مجموع کاپ های نفر ۱۱ تا ۱۶ برابر ۶,۴۱۰ می باشد که ۲۵% آن معادل ۱,۶۰۱٫۵ است.
و مجموع این ها ۸,۵۶۸ می شود
تاکتیک حمله (قسمت اول – سطح پایه)
این تاکتیک های پایه برای تازه کاران می باشد. در اینجا می بینیم که چگونه نیروهای خود را آماده سازی کرده و به دیگران حمله کنیم.
۱) صبر کنید تا اردوگاه ارتش (Army Camp) شما کاملا پُر شود :
چرا به دیگران حمله کنید در حالی که هنوز ارتش شما ناقص است، کمی صبر کنید تا اردوگاه ارتش (Army Camp) شما پُر شود. به یاد داشته باشید که لازمه ی موفقیت در این بازی صبر و شکیبایی است.
۲) قبلا از حمله سربازان بیشتری را در پادگان (Barracks) در صف آموزش قرار دهید :
وقتی شما یرای جستجوی روستای مناسب برای حمله می روید، پادگان (Barracks) تا زمانی که شما سربازانی را برای آموزش در صف قرار دهید، به ساخت سرباز ادامه میدهد. زمانی که از حمله برگردید با سربازان جدید روبرو خواهید شد.
۳) برای داشتن ارتشی کارآمد، نیروهای مختلف بسازید :
با توجه به توانایی های نیروهای مختلف، سعی کنید که ارتش شما تنها محدود به یک نوع سرباز نباشد. برای مثال ارتش متشکل از ۱۰۰ باربارین (Barbarian) و ۱۰۰ کماندار (Archers) خیلی خیلی موثر تر از یک ارتش با ۲۰۰ باربارین یا ۲۰۰ کماندار است.
هر سرباز برای خود توانایی ها و هدف مشخصی دارد که با اطلاع از این توانایی ها شما حملات موفقیت آمیزی خواهید داشت. برای مثال از غول (Giant) می توان به عنوان طعمه برای گمراه کردن ساختمان های دفاعی دشمن استفاده کرد یا تعدادی دیوارشکن براحتی می توانند دیوارهای مستحکم دشمن را نابود کنند.
به طور معمول یک ارتش مناسب ۲۰۰ تایی شامل این موارد است : ۱۰ غول ، ۱۰ دیوار شکن ، ۷۰ کماندار ، ۴۰ باربارین و ۲۰ دیو (Gonlin) .
۴) به یاد داشته باشید که چه نیروهایی در قلعه قبیله (Clan Castle) دارید :
سربازان داخل قلعه قبیله نیروهای اضافی هستند که فضای اردوگاه ارتش (Army Camp) را اشغال نمی کنند که این خیلی خوب است. اگر شما در حین حمله ندادید که چه نیروهایی داخل قلعه قبیله است، در استفاده از قلعه قبیله دچار مشکل خواهید شد زیرا نمی دانید که چه چیزی از آن بیرون خواهد آمد.
گاهی در حملات، آخرین امید شما برای گرفتن ۵۰% از روستای دشمن یا غارت یک مخزن پر از طلا یا اکسیر، به سربازان داخل قلعه قبیله است. هنگامی که شما انتظار خروج ۲۰ کماندار را از داخل آن می کشید، ممکن است با بالون یا دیوار شکن مواجه شوید که برای این موارد اصلا مناسب نیست. در این صورت براحتی ناکام خواهید ماند.
۵) قدرت ارتش خود را در مقایسه با روستای هدف بشناسید :
هیچگاه با سربازان معمولی و با توانایی محدود، به روستایی حمله نکنید که مجهز به زوبین (X-bow) است.
فقط زمانی حمله کنید که مطمئن باشید پیروز می شوید. البته گفتن این حرف آسان است ولی به تجربه ی بالا نیاز دارد که از چه روستایی چشم پوشی کنیم و به چه روستایی حمله کنیم، این تجربه فقط با بازی کردن بدست می آید. شما ممکن است با روستای ضعیفی روبرو شوید که دارای ضد هوایی های (Air Defense) قوی است، در این صورت ارتش هوایی شما قادر به حمله ی موثر نخواهد بود.
۶) قبل از حمله، در نظر داشته باشید که چه منابعی را می خواهید :
در مواردی که هدفتان از حمله غارت است، قبل از حمله از خودتان سوال کنید که چه نوع و چه مقدار از منابع را می خواهید و برای خود اولویت بندی کنید که طلا می خواهید یا اکسیر یا حتی اکسیر سیاه. برای مثال حداقل ۷۵۰۰۰ طلا برای روستای ضعیف، ۱۰۰،۰۰۰ طلا برای روستا مناسب و ۱۵۰٫۰۰۰ طلا برای روستای قوی. این برنامه ریزی ها به شما کمک می کند تا نوع و تعداد سربازان را برای حمله مشخص کنید.
۷) منابع را براحتی از دست ندهید :
روستاهای رها شده یا غیر فعال بهترین هدف برای غارت منابع هستند
تاکتیک حمله (قسمت دوم – سطح پیشرفته)
تاکتیک حمله پیشرفته به شما می گوید تا چگونه روستای هدف را به صورت استراتژیک آنالیز کنید، از نیروهای خود به صورت موثر استفاده کنید و نهایتا در جنگ پیروز شوید و منابع مورد نظر را بدست آورید.
ابتدا این مطلب را مشاهه کنید : تاکتیک حمله (قسمت اول – پایه)
1) ۳۰ ثانیه اول را هوشمندانه سپری کنید :
۳۰ ثانیه به شما فرصت داده شده است که تصمیم بگیرید که حمله کنید و یا منصرف شود. در این ۳۰ ثانیه شما باید نقاط قدرت و ضعف روستای هدف را شناسایی کنید. شما باید در این زمان موارد زیر را بررسی کنید :
مشاهده محل قلعه قبیله (Clan Castle) و تخت قهرمانان (Hero) و برنامه ریزی برای منحرف کردن این دو.
پیدا کردن فضاهای خالی ۲×۲ که محل احتمال تسلای مخفی (Hidden Tesla) است.
مشاهده محل قرار گیری ساختمان های منابع دشمن (به یاد داشته باشید در روستاهای متروکه اکثر منابع درون معادن (Mine/Collector) است) .
روش حمله خود را برنامه ریزی کنید. محل حمله و رها کردن سربازان، تعیین تعداد دیوارشکن های (Wall Breaker) مورد نیاز، و انتخاب دیواری که میخواهید آنرا نابود کنید و از آنجا وارد پایگاه شوید.
اگر شما به اندازه کافی تمرین و تجربه داشته باشید، این مراحل در عرض چند ثانیه از ذهن شما عبور می کند.
2) سربازان قلعه قبیله (Clan Castle) و قهرمانان (Hero) دشمن را به خارج از روستا منحرف کنید :
لازم نیست با سربازان قلعه قبیله (Clan Castle) و قهرمانان (Hero) دشمن مبارزه کنید در حالی که سلاح های دشمن سربازان شما را مورد هدف قرار داده اند. شما باید آنها را به یک گوشه از روستا یا حداقل به خارج از بُرد سلاح های دشمن بکشانید و براحتی به وسیله کماندار (Archer) یا باربارین (Barbarian) آنها ا نابود کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید آنها را منحرف کنید، به وسیله ی طلسم صاعقه (Lightning Spell) آنها را نابود کنید.
تاکتیک ویژه : ۵ مینیون (Minion) برای نابودی نیروهای زمینی و پادشاه باربارین (Barbarian King) به همراه داشته باشید. زمانیکه آنها را منحرف کردید ۵ مینیون را رها کنید تل براجتی آنها را نابود کنید. همچنین اگر آنها سعی کردند تا به پایگاه برگردند، شما می توانید به وسیله ی ۱ کماندار یا باربارین دوباره آنها را گول زده و به سمت مینیون ها بکشانید.
3) از کمانداران برای تخریب ساختمان های بی خطر و خارج از پایگاه دشمن استفاده کنید :
مشخص کنید که چه ساختمان هایی بیرون از محدوده ی سلاح های دشمن قرار دارد. ابتدا آنها را با کماندار نابود کنید تا بقیه سربازها مثل باربارین و .. مشغول آنها نشوند و مستقیم به سلاح ها حمله کنند.
به طور معمولی شما می توانید از ۲ کماندار برای ساختمان هایی که حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد تا خراب شود، از ۳ کماندار برای اردوگاه ارتش (Army Camp) ، با ۴ یا ۵ کماندار برای قلعه قبیله (Clan Castle) ، و۷ کماندار برای ساختمان اصلی استفاده کنید.
4) از باربارین ها برای شناسایی مین ها و تله فنری ها استفاده کنید :
تعدادی باربارین را برای پاکسازی مسیر و پیدا کردن بمب ها به خصوص تله فنری ها (Spring Trap) در پایگاه دشمن رها کنید.
بمب ها و تله ها به طور معمول در قسمت های ضعیف روستای دشمن که از آنجا احتمال حمله بیشتر است، قرار داده می شوند. همچنین بعضی اوقات تله فنری ها چسبیده به ساختمان های دفاعی قرار دارند تا براحتی غول ها را به هوا پرتاب کنند.
5) پیش بسوی یک جنگ واقعی :
بسته به نوع آرایش سربازان شما، مراحل حمله متفاوت خواهد بود.
برای ترکیب معمولی سربازان، ابتدا شما ۱ یا ۲ غول (Giant) به عنوان طعمه در پشت دیوار ها رها کنید و سپس از دیوار شکن (Wall Breaker) برای باز کردن اولین لایه ی دیوار استفاده کنید. سپس باربارین ها و کماندار ها را رها کنید تا غول ها آسیب کمتری ببینند و سپس دیوارشکن ها را برای شکستن لایه دوم دیوار رها کنید و غول، باربارین و کماندار بیشتری رها کنید. سپس دیو ها (Goblin) را رها کنید تا منابع که می توان به آسانی غارت کرد را بدزدند. اگر در اطراف منابع برج جادوگر (Wizard Tower) وجود دارد گابلین ها را به صورت سه چهار دسته در زمان های مختلف رها کنید تا برج جادوگر آسیب کمتری به آنها وارد کند. قبل از اینکه گابلین ها را رها کنید ابتدا معادن طلا و اکسیر را با کماندار یا باربارین و حتی با تعداد کمی گابلین نابود کنید و بعد از آن گابلین ها را برای غارت مخازن رها کنید و اگر این کار را انجام ندهید گابلین ها به سمت معادن خواهند رفت.
6) پاک سازی روستای دشمن با استفاده از سرباز های یدکی :
بستگی به نوع تاکتیک شما دارد.
شما ممکن است برای یک حمله عظیم همه سربازان خود را رها کنید و یا ممکن است تعدادی سرباز یدکی (مثل گابلین، کماندار و یا مینیون) برای پاکسازی روستای دشمن نگاه دارید. اگز شما می خواهید جنگ را به سود خود تمام کنید و حالی ۴۹% روستای دشمن را نابود کرده اید و نمی خواهید مرگ سرباز هایتان را ببینید سربازان یدکی به کمک شما خواهند آمد.
دیوار -Wall
استفاده از دیوار (Wall) برای محافظت از روستا در برابر دشمنان بسیار مناسب و مفید است.
محل قرارگیری دیوار ها از نکات کلیدی طراحی یک روستا است.
دیوار از استحکامات اصلی و دفاعی روستای شماست که تا حد زیادی حملات و خسارات مهاجمان دشمن را دفع می کند.
دقت داشته باشید که دیوار ها را به صورت کاملا محصور در اطراف ساختمان ها ایجاد کنید، در غیر این صورت دیوار کارایی خور را تا مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.
در نکته ی بالا یک استثنا نیز وجود دارد که به آن استراتیژی قیفی می گویند، که در آن بازیکن عمدا یک نقطه از دیوار را باز میگذارد و سپس ساختمان های دفاعی قوی خود را در اطراف آن قرار می دهد همچنین تله های (Trap) خود را در این مسیر مستقر می کند.
دیوار ها روی بعضی از نیروها مثل عوامل پروازی و نیروهای زمینی مثل گراز سوار (Hog Rider) و… تاثیری ندارد.
مشکل دیگر دیوار ها این است که توسط دیوارشکن ها (Wall Breaker) به راحتی و به سرعت نابود می شود و نیرو های زمینی دشمن پس از آن وارد محدوده ی شما می شوند.
اگر شما از ساختار دولایه برای دیوار ها استفاده کنید، شعاع انفجار دیوارشکن ها (Wall Breaker) روی لایه ی دوم نیز تاثیر می گذارد.
اژدها – Dragon
اژدها (Dragon) یکی از مهیب ترین سرباز هاست که قادر به حمله به اهداف زمینی و هوایی است.
اژدها (Dragon) بر خلاف بالون های نظامی هدف خاص و مشخصی را نمی زند، بلکه نزدیک ترین اهداف را مورد اصابت قرار می دهد.
حمله اژدها (Dragon) بصورت کوتاه برد و انفجاری است .
مشخصات عمومی اژدها (Dragon):
هدف مورد علاقه: همه چیز
نوع حمله: بصورت انفجاری به شعاع ۰٫۳ بلوک (چه زمینی و چه هوایی)
فضای اشغالی : ۲۰
مدت زمان ساخت : ۳۰ دقیقه
سرعت حرکت : ۱۶
سرعت حمله : ۱٫۵ ثانیه
سطح پادگان (Barracks) مورد نیاز: سطح ۹
بُرد : ۳ بلوک
|
|
|||||
Level 1 | Level 2 | Level 3 | Level 4 |
پادشاه باربارین ها – Barbarian King
پادشاه باربارین ها (Barbarian King) بدجنس ترین و سخت ترین سرباز در قلمرو است که علاقه زیاد او به اکسیر سیاه باعث شده است تا جثه ای به اندازه ی غول (Giant) داشته باشد. پادشاه باربارین ها که از قهرمانان (Heroes) است هم می تواند در حملات شرکت کند و هم از روستا دفاع کند.
پادشاه باربارین ها (Barbarian King) از باربارین های معمولی بزرگتر و قوی تر است. او به صورت خودکار زمانی که تخت پادشاه باربارین ها (Barbarian King Altar) ساخته می شود، فراخوانی می شود. (که هزینه اش ۱۰۰۰۰ اکسیر سیاه است)
پادشاه باربارین ها (Barbarian King) یک نیروی جاودان است، یعنی فقط یکبار احضار می شود. ولی زمانی که در میدان نبرد زخمی و یا کشته شود، به وسیله یک خواب طولانی که زمان مشخصی طول می کشد، سلامتی خود را بدست می آورد و اگر در طول خواب به روستای شما حمله شود از او کاری ساخته نیست.
زمان درمان و بازسازی پادشاه باربارین ها (Barbarian King) با میزان آسیبی که در جنگ دیده اند متناسب است.
اگر پادشاه باربارین ها (Barbarian King) را ارتقا دهید، زمان بیشتری برای بازسازی نیاز خواهد داشت.
شما می توانید به وسیله ی ۱۰ الماس به مدت ۲ ساعت سرعت بازسازی و درمان پادشاه باربارین ها را به وسیله گزینه تسریع کار (Boost) تا ۴ برابر افزایش دهید.
پادشاه باربارین از سطح ۵ به بعد دارای توانایی خشم می باشد.
خصوصیات پادشاه باربارین ها (Barbarian King) :
هدف مورد علاقه : همه ی نیروها و ساختمان های دشمن
نوع حمله : زمینی و تک هدف
سرعت حرکت : ۱۶
سرعت حمله : ۱٫۲
بُرد : ۱ بلوک
بُرد جستجو : ۱۳ بلوک
باربارین ها (Barbarian King) ها دارای ۴۰ سطح هستند .
سطح ۱ تا ۱۰ | سطح ۱۰ تا ۲۰ |
سطح ۲۰ به بالا |
جنگ کلن ها – Clan Wars
(پرسش و پاسخ)
بخش اول – اطلاعات ضروری
جنگ کلن ها چیست و چگونه کار می کند؟
جنگ کلن ها (Clan Wars) یک نبرد بین دو کلن است. در این نبرد دو مرحله وجود دارد: روز آماده سازی و روز نبرد. هر بازیکن در روز نبرد فقط دو بار قادر به حمله است. در پایان جنگ، کلنی که در مجموع بیشترین ستاره را کسب کرده باشد، پیروز است.
هر بازیکنی که در طول این نبرد حمله ای داشته باشد، منابعی دریافت می کند (طلا و اکسیر و …) ولی جایزه ی اصلی و بزرگ را کلن برنده دریافت می کند. شرکت در جنگ کلن ها (Clan Wars) رایگان است.
در طول جنگ چه اتفاقی برای روستای من (Village) خواهد افتاد؟
روستای شما در طول جنگ از حملات در امان است زیرا جنگ کلن ها (Clan Wars) در منطقه ای از بازی به نام “منطقه جنگی (War Zone)” انجام می شود. بازیکنان به جای حمله به روستا های یکدیگر در منطقه ی جنگ به مبارزه می پردازند. منابح ، کاپ ها (Trophy) و سپر (Shield) روستای شما هرگز در خطر نیست.
از کجا می توان جنگ کلن ها (Clan Wars) را پیدا کرد؟
اگر شما عضو یک کلن باشید، در هر زمان به جنگ کلن ها دسترسی خواهید داشت و
این امکان به وسیله ی دکمه ای در گوشه ی سمت چپ و پایین صفحه فراهم می
شود. فرمانده (Leader) و یا معاون فرمانده (Co-Leader) می توانند یک جنگ
کلن را شروع کنند و شما می توانید در آن شرکت کرده یا فقط نبرد های در
جریان را مشاهده کنید. اگر یک جنگ کلن ها (Clan Wars) در جریان باشد، فشار
دادن این دکمه شما را مستیقیما به منطقه جنگ (War Zone) هدایت می کند.
دیوار -Wall
استفاده از دیوار (Wall) برای محافظت از روستا در برابر دشمنان بسیار مناسب و مفید است.
محل قرارگیری دیوار ها از نکات کلیدی طراحی یک روستا است.
دیوار از استحکامات اصلی و دفاعی روستای شماست که تا حد زیادی حملات و خسارات مهاجمان دشمن را دفع می کند.
دقت داشته باشید که دیوار ها را به صورت کاملا محصور در اطراف ساختمان ها ایجاد کنید، در غیر این صورت دیوار کارایی خور را تا مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.
در نکته ی بالا یک استثنا نیز وجود دارد که به آن استراتیژی قیفی می گویند، که در آن بازیکن عمدا یک نقطه از دیوار را باز میگذارد و سپس ساختمان های دفاعی قوی خود را در اطراف آن قرار می دهد همچنین تله های (Trap) خود را در این مسیر مستقر می کند.
دیوار ها روی بعضی از نیروها مثل عوامل پروازی و نیروهای زمینی مثل گراز سوار (Hog Rider) و… تاثیری ندارد.
مشکل دیگر دیوار ها این است که توسط دیوارشکن ها (Wall Breaker) به راحتی و به سرعت نابود می شود و نیرو های زمینی دشمن پس از آن وارد محدوده ی شما می شوند.
اگر شما از ساختار دولایه برای دیوار ها استفاده کنید، شعاع انفجار دیوارشکن ها (Wall Breaker) روی لایه ی دوم نیز تاثیر می گذارد.
دیوار ها دارای ۱۱ سطج مختلف هستند :
Level 1 | Level 2 | Level 3 | Level 4 | Level 5 |
Level 6 | Level 7 | Level 8 | Level 9 | Level 10 | Level 11 |